Crisi alimentària i alternatives

11/02/2010 at 17:27

Xerrada a la cooperativa Els Gafarrons de Premià de Mar

Amb el títol de “Crisi alimentària. Alternatives: sobirania alimentària, comerç just i cooperatives”, Esther Vivas va abordar les causes i les conseqüències de l’actual crisi alimentària, senyalant les causes conjunturals, que van fer esclatar una crisi alimentària de dramàtiques dimensions sobre tot als països del Sud els anys 2007 i 2008, com l’augment dels preus dels aliments fruit de l’especulació en mercats de futurs i la producció d’agrocombustibles, a la vegada que va analitzar les causes de fons que ens han conduït a un sistema agrícola i alimentaria extremadament vulnerable fruit de les polítiques neoliberals aplicades en el transcurs dels darrers trenta anys.

Vivas va acabar senyalant les alternatives que es plantegen front un model d’agricultura intensiu i deslocalitzat com és el dret dels pobles a la sobirania alimentària, l’agroecologia, un comerç just tan local com global, entre d’altres. Així mateix va assenyalar el paper que juguen els grups i les cooperatives de consum ecològic a nivell local i l’augment espectacular que han viscut en els darrers anys a Catalunya.

La xerrada, que va tenir lloc el passat divendres 5 de febrer, va ser la primera d’un cicle d’activitats que endega la recent estrenada cooperativa de consum agroecològic de Premià de Mar, els Gafarrons.

About these ads

Entry filed under: cròniques. Tags: .

Del campo al plato Una década del ‘otro mundo’


“El 15M nos ha devuelto la confianza en el ‘nosotr@s’”

El negoci criminal de la banca amb l’especulació alimentària

últims tweets

Entrevista en El Periódico

Debat sobre l’escrache a Els Matins de TV3

Grupos de consumo: retomar el control sobre la alimentación

Alimentos ecológicos | Debate en Para todos La 2

Categories

Mirando el comercio justo desde la soberanía alimentaria

Lletra petita | TV3

Edición en italiano de ‘Planeta indignado’

Reseña ‘Planeta indignado’ en Babelia | El País

Puerca industria | Le Monde Diplomatique

Avanzando en un cooperativismo agroecológico

Soberanía alimentaria, una perspectiva feminista

Los porqués del hambre | El País

[estudio] Soberanía alimentaria: la agricultura y la alimentación en nuestras manos

Grups i cooperatives de consum agroecològic a Barcelona

Consumo agroecológico, una opción política


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 405 other followers

%d bloggers like this: