Destapant el negoci sanitari català a Badalona

18/01/2013 at 12:28

bad1Revolta Global-Esquerra Anticapitalista Barcelonès Nord

Qui surt guanyant amb la privatització de la sanitat pública catalana? A aquesta pregunta Esther Vivas i els periodistes de la revista CafèambLlet, Albano Dante i Marta Sibina, van donar resposta aquest dijous 17 a Badalona en el transcurs de la conferència “Destapant el negoci sanitari”. La sala del Centre Cívic Dalt de la Vila es va quedar petita per acollir les més de 120 persones que van assistir a l’acte organitzat per Revolta Global-Esquerra Anticapitalista Barcelonès Nord.

bad00Esther Vivas, periodista i membre de  Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, va obrir la xerrada denunciant que avui “estem vivint un espoli col·lectiu i com som nosaltres, els de baix, els que estem rescatant als bancs, i no al revés com ens volen fer creure”. Vivas va explicar com l’èxit de la sanitat privada rau en el deteriorment de la sanitat públic i d’aquí les retallades que estem patint en aquest sector. Les mateixes que s’estan portant a terme en l’àmbit educatiu, de la vivenda, les cures, etc.

Albano Dante, director de la revista CafèambLlet, va preguntar-se, a continuació, “qui en aquest país ha viscut realment per damunt de les seves possibilitats”, si la gent del carrer o unes elits econòmiques i polítiques que han malbaratat els recursos públics de tots i totes. Dante, retolador en mà i amb una pissarra omnipresent a totes les seves xerrades, va dibuixar l’entremat de la sociovergència sanitària a Catalunya. I va explicar fil per randa   les “bambalines” del sistema sanitari català i com han permès fer un negoci rodó a un pocs a costa de la gran majoria.

bad2En darrer terme, Marta Sibina, cara visible de tots els vídeos de CafèambLlet, va acabar fent una crida a la mobilització i a la lluita. “No podran amb nosaltres” va sentenciar. I va explicar com malgrat la persecució, criminalització, denúncia i condemna de 10 mil euros que han patit, no callaran. I com ara estan preparant un llibre de tota la seva investigació que sortirà a la llum el proper mes de març. L’acte va acabar amb un animat debat entre el nombrós públic assistent a l’acte.

Podeu veure els tuits de la xerrada a #badalonaambcafèambllet.

Veure la retransmissió en streaming de l’acte aquí.

Entry filed under: cròniques. Tags: , .

“El model agrícola actual genera fam, pobresa i desigualtats. No funciona” Ocupando el sistema agrícola y alimentario


Novedad editorial

Novetat editorial

Categories

Instagram

. . El feminismo implica derechos, igualdad, que las mujeres podamos decidir. Y todo esto es imprescindible en la maternidad. . Necesitamos una maternidad feminista en la que las mujeres podamos elegir si ser madres o no, si queremos abortar o tener una criatura, con capacidad de decisión sobre nuestro embarazo, parto y lactancia. . De todo esto, y más, hablo en la entrevista con @noticiaspositivas. . La podéis leer en el link de la bio 😉 . ...................................................... . Nota: . Como algunas me habéis dicho que teníais dudas sobre elconcepto del "derecho a ser madre", os dejo a continuación mi opinión más desarrollada al respecto. . Considero importante reivindicar la maternidad como derecho sino queremos que esta acabe siendo un privilegio de mujeres de clase media y alta. . Se trata de un fragmento de una entrevista con Diario 16. Allí decía: . "Ser madre es un deseo legítimo y es un derecho que no puede vulnerar los derechos de terceros. Me explico. . La experiencia materna viene travesada no solo por una cuestión de género sino también de clase y raza. No todas las personas tienen garantizado el derecho a ser madres. . Si cuentas con un trabajo precario, no llegas a final de mes o apenas puedes pagar una vivienda tienes más números para posponer la maternidad, enfrentar dificultades para quedarte embarazada, o no tener el número de criaturas que deseas. . Hay que reivindicar que la maternidad sea un derecho y no un privilegio. . Sin embargo, cuando hablamos de maternidad subrogada, el deseo de tener criaturas choca con los derechos de la madre gestante a poder decidir sobre su cuerpo y con el derecho del recién nacido a estar en contacto con su madre gestante. . Tal vez alguien dirá que esto último también sucede en un proceso de adopción. La gran diferencia radica en que una criatura adoptada se encuentra en dichas circunstancias, mientras que un bebé gestado por subrogación es su familia quien le hace pasar a sabiendas por este trance. . No se puede ser madre o padre a cualquier precio".
. . ¿Cómo deconstruir las maternidades? . ¿Qué rol cumple el Estado y el feminismo a la hora de maternar? . ¿Qué hacer con la culpa? . ¿Existe el instinto materno? . De todo esto y mucho más hablé con @mielasol de @feminacida en el #DiálogosEnAislamiento sobre maternidades feministas 💚 . El directo en Instagram, lo podéis ver en el link de la bio. . . #MamáDesobediente #MaternidadFeminista #MamáFeminista #MaternidadesFeministas #Feminismo #Maternidad #Maternidades

Twitter

Què menjarem l’any 2025?

O negócio da comida

[3a edición ampliada] El negocio de la comida

‘El Negocio de la Comida’. Gracias!

Premio BioCultura 2015

Grups i cooperatives de consum agroecològic a Barcelona

Top ten | dones i alimentació sana

Sobirània alimentària!


%d bloggers like this: