Curs: Qui decideix allò que mengem? Impactes de l’agricultura industrial i alternatives en el consum

04/09/2013 at 09:26 3 comentaris

sem[LES PLACES PER AQUEST CURS HAN QUEDAT EXAHURIDES.

SI TENS INTERÈS, POTS ESCRIURE A evivasesteve@yahoo.es PER FER UN NOU GRUP EN UN ALTRE DIA]

Impartit per:
Esther Vivas

Introducció:
El sistema agrícola i alimentari no funciona. Vivim en un món que condemna milions de persones a la fam mentre diàriament es llencen tones de menjar, que fa desaparèixer la pagesia de les nostres terres, que acaba amb la diversitat agrícola i que, a més, ens posa malalts. Què podem fer?

En aquest curs volem analitzar el cantó fosc de l’actual model de producció, distribució i consum d’aliments. I plantejar les alternatives existents en el marc de la sobirania alimentària, el comerç just i el consum crític.

Temes:
Fam en un món de l’abundància del menjar
Aliments quilomètrics del Sud al Nord i del Nord al Sud
Tractats de Lliure Comerç
PAC (Política Agrícola Comunitària), ‘pá qué’
Agricultura i canvi climàtic
De la revolució verda als transgènics
Pèrdua d’agrodiversitat
Ni terra ni aigua ni llavors
Adèu a la pagesia
Una cadena agrícola i alimentaria que no s’acaba
Quatre multinacionals que ho decideixen tot (de l’agroindústria als supermercats)
Impactes del sistema agrícola en les dones
Som el que mengem i ens posem malalts
Especular amb els aliments
Sobirania alimentària
Agroecologia
Comerç just
Consum crític
Grups i cooperatives de consum
Horts urbans
Acció política: banc de terres, prohibició dels transgènics ja

Lloc:
Casa Orlandai
c. Jaume Piquet, 23
08017, Barcelona
FFCC: Sarrià

Dates:
dies: 2, 9, 16, 23 i 30 d’octubre
horari: 19.15h a 20.45h

Preu:
37,39€

Per a més informació:
evivasesteve@yahoo.es

Per inscriure’s:
http://www.casaorlandai.cat/descarregues/2013_tardor-tallers.pdf

*Hi ha places limitades.
**S’està treballant en l’organització del mateix curs el mes de novembre a Girona.

Entry filed under: conferències i intervencions. Tags: .

Mosques transgèniques per a l’agricultura? ¿Por qué el 11 de septiembre rodearemos La Caixa?

3 comentaris

Trackback this post


Novedad editorial

Novetat editorial

Categories

Instagram

. . El feminismo implica derechos, igualdad, que las mujeres podamos decidir. Y todo esto es imprescindible en la maternidad. . Necesitamos una maternidad feminista en la que las mujeres podamos elegir si ser madres o no, si queremos abortar o tener una criatura, con capacidad de decisión sobre nuestro embarazo, parto y lactancia. . De todo esto, y más, hablo en la entrevista con @noticiaspositivas. . La podéis leer en el link de la bio 😉 . ...................................................... . Nota: . Como algunas me habéis dicho que teníais dudas sobre elconcepto del "derecho a ser madre", os dejo a continuación mi opinión más desarrollada al respecto. . Considero importante reivindicar la maternidad como derecho sino queremos que esta acabe siendo un privilegio de mujeres de clase media y alta. . Se trata de un fragmento de una entrevista con Diario 16. Allí decía: . "Ser madre es un deseo legítimo y es un derecho que no puede vulnerar los derechos de terceros. Me explico. . La experiencia materna viene travesada no solo por una cuestión de género sino también de clase y raza. No todas las personas tienen garantizado el derecho a ser madres. . Si cuentas con un trabajo precario, no llegas a final de mes o apenas puedes pagar una vivienda tienes más números para posponer la maternidad, enfrentar dificultades para quedarte embarazada, o no tener el número de criaturas que deseas. . Hay que reivindicar que la maternidad sea un derecho y no un privilegio. . Sin embargo, cuando hablamos de maternidad subrogada, el deseo de tener criaturas choca con los derechos de la madre gestante a poder decidir sobre su cuerpo y con el derecho del recién nacido a estar en contacto con su madre gestante. . Tal vez alguien dirá que esto último también sucede en un proceso de adopción. La gran diferencia radica en que una criatura adoptada se encuentra en dichas circunstancias, mientras que un bebé gestado por subrogación es su familia quien le hace pasar a sabiendas por este trance. . No se puede ser madre o padre a cualquier precio".
. . ¿Cómo deconstruir las maternidades? . ¿Qué rol cumple el Estado y el feminismo a la hora de maternar? . ¿Qué hacer con la culpa? . ¿Existe el instinto materno? . De todo esto y mucho más hablé con @mielasol de @feminacida en el #DiálogosEnAislamiento sobre maternidades feministas 💚 . El directo en Instagram, lo podéis ver en el link de la bio. . . #MamáDesobediente #MaternidadFeminista #MamáFeminista #MaternidadesFeministas #Feminismo #Maternidad #Maternidades

Twitter

Què menjarem l’any 2025?

O negócio da comida

[3a edición ampliada] El negocio de la comida

‘El Negocio de la Comida’. Gracias!

Premio BioCultura 2015

Grups i cooperatives de consum agroecològic a Barcelona

Top ten | dones i alimentació sana

Sobirània alimentària!


%d bloggers like this: